One su oslonac drugim školama u razvoju i unapređivanju kvaliteta nastave, kao i u primeni inkluzivnih i podsticajnih metoda rada
Osnovna škola „8. oktobar“ iz Vlasotinca, Osnovna škola „Sveti Sava“ iz Vrčina, Osnovna škola „Kosta Trifković“ iz Novog Sada i Osnovna škola „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Svilajnca ispunile su sve uslove Konkursa Ministarstva prosvete i dobile status model ustanove za inkluzivno obrazovanje, saopštili su iz resornog ministarstva.
- Status model ustanove se dodeljuje školama koje kontinuirano postižu izuzetne rezultate u radu sa učenicima, neguju inovativne pedagoške prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja i predstavljaju primer dobre prakse u sistemu obrazovanja. One su oslonac drugim školama u razvoju i unapređivanju kvaliteta nastave, kao i u primeni inkluzivnih i podsticajnih metoda rada - navodi se u saopštenju i dodaje:
- Škole sa ovim statusom imaju zadatak da svoja iskustva i dobre prakse dele sa drugim ustanovama i pruže podršku unapređivanju kvaliteta nastave u širem obrazovnom sistemu. Inkluzivno obrazovanje u Republici Srbiji odgovara na različite potrebe dece, mladih i odraslih, sa ciljem kontinuiranog povećanja učešća u učenju i progresivnog smanjivanje isključenosti iz obrazovanja.
- Cilj inkluzivnog obrazovanja je da za sve obezbedi kvalitetno obrazovanje pod jednakim uslovima. Pored niza mera i aktivnosti u oblasti inkluzije koje su usmerene na podršku učenicima, Ministarstvo prosvete razvija sistem stručnog usavršavanja i horizontalne razmene iskustava među ustanovama. Model ustanove su nov mehanizam za razmenu iskustava među ustanovama i nastavnicima - zaključuje se u saopštenju.
Autor: D.B.