Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da se očekuje da će “Er Srbija” uskoro uspostaviti avio liniju za Guandžo, a da bi do kraja ove, najkasnije početkom sledeće godine trebalo da počnemo sa letovima i prema Šangaju čime ćemo, dodao je, imati ukupno tri avio linije za Kinu.
Vesić je na sednici republičkog parlamenta, odgovarajući na pitanja poslanika, rekao da se od 2013. godine prati razvoj domaće avio kompanije “Er Srbija”, koja je sada skoro sto odsto u domaćem vlasništvu.
Podsetio je da je 2013. godine bilo velikih napada na vladu i Aleksandra Vučića, kada je doneta odluka da se ukine JAT ervejz i da se napravi nova nacionalna avio kompanija u kojoj je tada “Etihad ervejz” imao 49 odsto.
“Oni koji su nas tada napadali zato što nemamo potpuno domaću kompaniju sada kada je ona skoro potpuno u vlasništvu Vlade Srbije ponovo nas napadaju i tvrde da treba da imamo nekog partnera”, rekao je Vesić.
Istakao je da “Er Srbij” ima 88 linija i da je po tome u ovom regionu najveća regionalna avio kompanija, te da letimo u 34 zemlje na četiri kontinenta.
Naveo je da je ekspanzija “Er Srbije” počela 2022. godine kada je otvoreno 15 novih avio linija, dok su 2023. otvorene 23 linije.
Dodao je da je ove godine otvorena jedna avio linija i to prema Mostaru što je, podsetio je, bilo obećanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Vesić je rekao da se očekuje da do kraja ove godine imamo sigurno još jedan širokotrupni avion, a trebalo bi da budu i dva, ali da će drugi možda stići početkom naredne godine.
“Kada bude stigao prvi od ta dva širokotrupna aviona, počećemo da letimo za Guandžo, a ocekujemo da do kraja godine, najkasnije početkom sledeće počnemo sa letovima i prema Šangaju”, rekao je Vesić.
U tom trenutku ćemo, dodao je, imati tri avio linije za Kinu – postojeću prema Tjenđinu, za Šangaj i Guandžo.
“Plan za sledeću godinu je da otvorimo još jednu liniju prema Severnoj Americi, da li će to biti Majami ili neka druga destinacija videćemo, ali u svakom slučaju veoma smo zadovoljni kako se naša avio kompanija razvija”, istakao je Vesić.
Naveo je da 8. jula ove godine “Er Srbija” prevezla dvomilionitog putnika, a da je prošlu godinu ta kompanija završila sa skoro 4.200.000 putnika što je, kako je dodao, sjajno.
“Prošle godine smo 19. jula stigli do dva miliona putnika što samo govori o tome da ćemo ove godine oboriti rekord od 4,2 miliona putnika”, rekao je Vesić.
Vesić je rekao da je aerodrom “Nikola Tesla” u Beogradu u prvih šest meseci ove godine imao 3,7 miliona putnika što je porast od 13 odsto u odnosu na 2023. godinu, a 42 odsto u odnosu na 2019. godinu.
“Imali smo ukupno u prvih šest meseci sa aerodroma ‘Nikola Tesla’ 39.580 letova što je porast od devet odsto u odnosu na 2023. godinu i 25 odsto u broju letova u odnosu na 2019. godinu”, rekao je Vesić.
Podsetio je da je pre dva dana otvoren novi terminal na aerodromu “Konstantin Veliki” u Nišu i dodao da je u taj aerodrom do sada uloženo oko 33 miliona evra.
Kako je naveo, u novi terminal je uloženo oko 11 miliona, oko pet miliona u opremanje i više od 17 miliona za parterno uređenje, kompletnu kanalizaciju, parking mesta…, te dodao da će se nastaviti sa daljom rekonstrukcijom niškog aerodroma.
Vesić je rekao da je danas održana Međuvladina komisija za trgovinsku i ekonomsku saradnju Srbije i Azerbejdžana u Bakuu.
“Ono što je uspostavljeno kao prioritet saradnje dve države to je uspostavljanje avionske linije između Beograda i Bakua tako da ćemo u narednom periodu sa Vladom Azerbejdžana razgovarati o tome”, rekao je Vesić.
Vesić je rekao da će se nastaviti sa investiciijama kada je u pitanju beogradski aerodrom te, između ostalog, naveo da je Ministarstvo unutrašnjih poslova kupilo 16 čitača za elektronsko očitavanje pasoša koji će, kako je rekao, biti postavljeni kada prođe letnja sezona.
Takođe, naveo je da će tokom jula početi izgradnja pruge između Zemun polja i Surčina dužine skoro 19 kilometara koja će voditi od Zemun polja do centra Surčina, a zatim do aerodroma “Nikola Tesla” i Nacionalnog stadiona odnosno EXPO-a, te dodao da je za tu prugu naručeno devet kineskih vozova za brzine od 120 kilometara na sat.
Vesić je rekao da će se nastaviti sa širenjem mreže nacionalne avio kompanije i istakao da je “Er Srbija” profitabilna kompanija koja ne prima subvencije iz državnog budžeta, te da je malo takvih avio kompanija u Evropi.
Autor: Iva Besarabić