AKTUELNO

Pravilnik o oldtajmerima odnosno o utvrđivanju statusa vozila od istorijskog značaja završen je i poslat drugim ministarstvima na saglasnost, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da će tim pravilnikom biti rešeni svi problemi kada je reč o oldtajmerima.

“Potrebno je nedelju ili dve dok se dobije saglasnost svih ministarstava nakon čega će pravilnik ići na vladu tako će taj akt biti usvojen”, rekao je Vesić u emisiji “Sat” na RTS-u.

Podsetio je da su u septembru stupile na snagu izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja i da ministarstvo na čijem je čelu ima obavezu da usvoji pet novih pravilnika od kojih su, kako kaže, neki već usvojeni, a neki u procesu usvajanja.

Vesić je rekao da će Pravilnikom o oldtajmerima biti rešeni svi problemi kada su u pitanju oldtajmeri i dodao da će Agencija za bezbednost saobraćaja biti ovlašćena da vrši kategorizaciju odnosno da vodi popis svih tih vozila.

Vesić je naveo da će Ministarstvo unutrašnjih poslova moći da registruje takva vozila po svom pravilniku koji će napraviti kada Pravilnik o oldtajmerima bude usvojen.

Naveo je će na ovaj način biti izvršena kategorizacija svih vozila od istorijskog značaja, te napomenuo da je reč o vozilima koja su ili proizvedena ili registrovana pre najmanje 30 godina, u voznom su stanju i izgledaju onako kako su izgledala pre tri decenije ili su sa manjim modifikacijama u odnosu na original.

“Zato će Agencija za bezbednost saobraćaja napraviti kategorizaciju i utvrditi kriterijume po kojima određeni automobili mogu da postanu spomenici tehničke kulture”, rekao je Vesić i dodao da je to veoma važno i zbog muzeja i zbog čuvanja takvih automobila u privatnom vlasništvu.

Naveo je da će na ovaj način oldtajmeri biti zaštićeni i dodao da je Srbija jedina zemlja u okruženju koja, nažalost, nema ovakav pravilnik, a imamo mnogo oldtajmera i građana koji ih vole.

Na pitanje da li će postojati mogućnost da se oldtajmeri ne registruju za period na godinu dana već da im registracija važi kraće budući da se takva vozila ne koriste svakodnevno u saobraćaju, Vesić je rekao da je to dobra ideja koja će biti razmotrena.

Kada je u pitanju pravilnik koji se tiče uvoza i registracije polovnih automobila bez evropske homologacije, Vesić je rekao da je Agencija za bezbednost saobraćaja predlog tog pravilnika poslala Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 1. aprila, te da će on biti poslat svim ministarstvima na izjašnjavanje.

“Taj pravilnik ćemo imati najkasnije već u maju, a nadam se možda i do kraja aprila što znači da ćemo nakon toga moći da krenemo sa registracijom takvih automobila”, rekao je Vesić i dodao da će sve bliže uslove o tome propisati Agencija za bezbednost saobraćaja.

Naveo je će ovim pravilnikom biti omogućeno registrovanje vozila kod kojih nije izvršena homologacija u skladu sa evropskim pravilima.

Tim pravilnikom će, dodao je, onima koji uvezu automobil iz Amerike biti omogućeno da prođu uslove za homologaciju i vozilo registruju.