Iz srca Srbije, poznati brend VODAVODA osvaja svet. Posvećenost visokim standardima kvaliteta, stalno praćenje trendova i inovacija su ključni faktori koji su doprineli izvanrednom uspehu kompanije, kako na domaćem, tako i na međunarodnom tržištu. Razgovarali smo sa Vojinom Đorđevićem, kreatorom i osnivačem brendova VODAVODA i Gorki List, čiji je kvalitet prepoznat i cenjen od strane zahtevnog svetskog tržišta.
1. Godinu koja je za nama, a koju mnogi privrednici ocenjuju kao izuzetno izazovnu, završili ste otvaranjem nove proizvodne linije u Domu Vode. U čemu se ogleda značaj ove investicije i ukojoj meri ona opredeljuje poslovne planove za 2024?
Otvaranje nove linije predstavlja jedan od najvažnijih dana od osnivanja VODA VODE. Radi se o liniji najsavremenije tehnološke generacije i posebno mi je zadovoljstvo da smo je zvanično pustili u rad skupa sa ministrom sporta, gospodinom Gajićem. Povećanjem proizvodnog kapaciteta i značajnom investicijom od 2,4 miliona evra stvorili smo optimalne uslove za osvajanje novih tržišta. Istovremeno, proširenje delatnosti donosi i pozitivan uticaj na lokalnu zajednicu i povećanje broja zaposlenih. Ovaj ključni korak ne samo da odražava našu posvećenost strateškom rastu, već i postavlja temelje zakontinuirano širenje poslovanja, jer je VODA VODA proširila svoje kapacitete i sve veće potrebe vrlo zahtevnog stranog tržišta će biti zadovoljene. Naše ambicije i unapređeni nivo poslovanja nam omogućavaju da, ne samo održimo, već i na viši nivo podignemo našu prednost da se radi o potpuno prirodnoj mineralnoj vodi, pružajući nam mogućnost za otvaranje novih tržišta u skladu s našom dugoročnom vizijom i ciljevima.
2. Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima i tržišnom pozicijom brendova?
U godini za nama smo ispunili očekivanja i mogu sa velikom radošću da istaknem da je 2023. godina zanaše brendove bila uspešna i da smo zadovoljni tržišnom pozicijom. Posvećenost kvalitetu, inovacijama i pažljivom odgovoru na potrebe potrošača, ima veliki uticaj na uspeh naših brendova na tržištu. GorkiList je održao stabilnu lidersku poziciju u svojoj kategoriji, VODA VODA beleži kontinuirani rast trzišnog učešća, dok je VODA VODA Vodica najprodavanija voda za decu u Srbiji. Ova pozitivna dinamika ne samo da potvrđuje poverenje potrošača već i pruža osnovu za dalji rast i razvoj.
3. VODA VODA je brend čiji je kvalitet prepoznalo strano tržište na kome beležite veliki uspeh. Šta jeto što strani partneri zahtevaju da bi uopšte ušli u pregovore?
Ključni preduslovi su vrhunski kvalitet, prefinjeni dizajn pakovanja i izgradnja snažnih partnerskih odnosa, što su parametri kojim se VODA VODA može pohvaliti i po čemu se izdvaja u svetu. Pouzdani i motivisani partneri koji dele iste vrednosti i ciljeve su od velikog značaja za uspostavljanje održivog međunarodnog poslovanja. VODA VODA, prirodno mineralna arteška voda iz srca Srbije, dostupna je u 17 zahtevnih svetskih tržišnih pozicija, a u 2023. smo potpisali ugovor o izvozu i distribuciji u Narodnu Republiku Kinu koja je najbrže rastuće potrošačko tržište na svetu. To je veliko priznanje, jer je poznatoda je malo stranih proizvođača dobilo dozvolu za uvoz prirodno mineralne vode. VODA VODA se tako pridružila globalnim liderima premijum voda u Kini, poput Fijia, Eviana i Vitela. Verujem da ćemo ostvariti viziju kojom smo vođeni, a to je dugoročni uspeh i prisustvo VODA VODE na globalnom nivou.
4. Istraživanje koje su vodili naučnici sa Univerziteta Kolumbija o flaširanoj vodi i plastičnimčesticama je uzburkalo javnost. Kako komentarišete ove navode?
Na prvom mestu, VODA VODA je apsolutno prirodan proizvod koji se, kako je dat od prirode, flašira bez bilo kakve prerade i filtriranja. Tačnije, VODA VODA ne koristi filtere za preradu a upravo su filteri glavni izvor mikročestica. U skladu sa prirodnim svojstvima VODA VODE, opredeljenje za budućnost je još odranije bilo da to bude staklena ambalaža koju već uveliko koristimo kao i neke druge vrste ambalaža, alito zahteva promene u tom sektoru na svetskom nivou jer je tehnološki praktično nemoguće, usamljeno iizolovano od ostalih svetskih brendova, preći na druge vidove pakovanja. Na temu pitanja koje stepostavili je TIME magazin objavio članak još 2019. I inače, postoje različita mišljenja o prisustvumikročestica generalno u okruženju. Naši tehnolozi prate nauku kao i reakcije ostalih poznatih svetskihbrendova, koji isto kao i mi, po tradiciji koriste PET ambalažu, s tim da napominjem da se PET ambalaža ukojoj se nalazi VODA VODA kao apsolutno prirodna, napravljena od najkvalitetnijih trenutno dostupnihmaterijala i kao najvažnije, VODA VODA ne koristi filtriranje i ne prerađuje se.
5. Gorki List je lider svoje kategorije na tržištu. Koji su izazovi održavanja višedecenijskog uspeha?
Višedecenijski uspeh prate izazovi koji zahtevaju stalnu prilagodljivost i posvećenost koje je mogućesavladati kroz aktivno vođenje, inovacije i dugoročno planiranje. Gorki List je brend koji neguje tradiciju istoga je važno da se održi ravnoteža između očuvanja tradicionalnih vrednosti i usklađivanja sapromenama koje zahtevaju fleksibilnost i brzu reakciju. Jedan od izazova za Gorki list je kako udvostručiti proizvodnju lekovitog bilja koje je njegova osnova, odnosno, nije nimalo lako udvostručiti prikupljanje lekovitog bilja. Radi se o 27 biljaka i postizanje potrebnih količina direktno uslovljava mogućnost GorkogLista kao prirodnog proizvoda koji po kvalitetu nema alternativu, da zadovolji povećanu potražnju kojaza njim postoji. Liderska pozicija nas obavezuje da pratimo trendove i inspirišemo ljude, obezbeđujući imjedinstven doživljaj. Primera radi, naša specijalna edicija Gorkić koja je u flašicama od 1 decilitra, ostvarila je veliki uspeh upravo zato jer je bila odgovor na iskazane želje potrošača. Gorki List je uvek iznova inovativan, ali bez kompromisa u pogledu tradicije i kvaliteta.
6. Šta će biti najvažnije za Vaše poslovanje u 2024. godini i šta od nje očekujete?
U fokusu je razvoj postojećih inostranih kao i osvajanje novih zahtevnih tržišta, praćen proširenjemkapaciteta kako bi se iskoristile nove prilike koje će otvoriti vrata novim mogućnostima i podstaći rast naših brendova u svetu. Izuzetno sam ponosan što je prirodni kvalitet VODA VODE i Gorkog Lista prepoznat širom sveta jer, istovremeno, osvajanje stranog zahtevnog tržišta predstavlja izazov i pruža izuzetne mogućnosti za rast i širenje poslovanja. Posebnu pažnju u ovoj godini posvetili smoorganizacionoj strukturi poslovanja koja podrazumeva izmene u vidu uvođenja šest internacionalnih Sales menadžera koji će, uz ceo tim, biti zaduženi za ostvarenje značajnog uspeha na globalnoj poslovnoj sceni. Ova 2024. godina sa sobom nosi obećavajuće jednogodišnje ali i dugoročne izglede za uspeh i rastnašeg poslovanja.
Autor: