AKTUELNO

Najveće promene se odnose na same servise koji tehničke preglede obavljaju.

O današnjem danu, 5. julu, dosta se govorilo kao o sudnjem za brojne polovnjake, naročito dizelaše, pogotovo one starije sa neispravnim katalizatorima ili bez njih.

Od prvobitno najavljenih promena se delimično odustalo, odnosno, rok za početak njihove primene je pomeren, a ove mere će tehnički pregledi vozila od danas primenjivati.

Brojni četvorotočkaši ipak neće "padati" na tehničkom pregledu zbog emitovanja nedozvoljene količine izduvnih gasova ili pravila o ovalnosti kočnica. Početak primene tih pravila odložen je za dve godine, do 5. jula 2023. godine.

Tako će oni automobili koji imaju kompletan izduvni sistem lako prolaziti proveru izduvnih gasova, dok je onima kod kojih katalizator izvađen, "život produžen".

Tako su, u prelaznom periodu, u obavezi da imaju katalizatore su samo automobili proizvedeni posle 5. jula 2021. godine, dok su oni vlasnici automobila koji su iz svojih četvortočkaša uklonili katalizator, dobili još dve godine da izduvni sistem vrate u fabričko stanje.

Foto: Unsplash.com

Nakon odustajanja od drastičnije kontrole izduvnih gasova, najveća novina čija primena od danas počinje je snimanje tehničkih pregleda. Svi servisi koji ih obavljaju, obavezni su da snimaju kompletan postupak tehničkog pregleda, da te snimke čuvaju najmanje dve godine i da ih stave na uvid policiji ako/kada bude potrebna provera podataka o tehničkoj ispravnosti.

Zato se pretpostavlja se da bi to, možeda, moglo da produži samo obavljanje tehničkog pregleda, kao i da izazove gužve na linijama tehničkih pregleda. Nadležni se ipak nadaju da do toga neće doći.

Takođe, novi Pravilnik o tehničkim pregledima vozila predviđa i da sa redovne godišnje kontrole ispravnosti neće biti vraćana vozila sa manjim oštećenima, kakve su sitne ogrebotine na karoseriji.

U suštini, sa odlaganjem primene strožih pravila merenja izduvnih gasova, u obavljanju tehničkih pregleda vozila nije se mnogo toga promenilo, dok se najveće promene odnose na same servise koji preglede obavljaju a ne na vozila i njihove vlasnike.

Inače, u Srbiji je registrovano između 2,3 i 2,5 miliona motornih vozila, što znači da se u proseku obavi oko 10.000 pregleda dnevno.