AKTUELNO

To znači da nikakvu kvalifikaciju za rad nema petina odraslog stanovništva.

Prema poslednjem popisu stanovništva u Srbiji 14 odsto stanovništva starijeg od 15 godina nema završenu osnovnu školu, dok oko 20 odsto nema diplomu srednje škole.

Slična situacija je i u zemljama EU. Nešto više od 20 odsto odraslog stanovništva, odnosno 64 miliona građana EU, nema diplomu srednje škole, rekao je predstavnik Evropske komisije Vilhelm Vuković na prvoj EPALE konferenciji u Srbiji "Razvoj veština nastavnika i trenera u oblasti obrazovanja odraslih kroz saradnju".

On je istakao da je obrazovanje veoma važno za zapošljavanje, a u prilog tome svedoči podatak da je više od polovine stanovnika EU, koji nemaju završenu srednju školu, nezaposleno.

- Svi indikatori kažu da je za zapošljavanje najvažnije da se završi minimum srednja škola - rekao je Vuković.

On je pojasnio da sve zemlje EU imaju zacrtane ciljeve koliko odraslih ljudi treba da bude uključeno u obrazovanje, a cilj većine zemalja je da oko 15 odsto odraslog stanovništva bude uključeno u obrazovanje.

Najviši stepen obrazovanja odraslog stanovništva imaju skandinavske zemlje, dok je najniži stepen obrazovanja u zemljama južne Evrope. Kada je reč o regionu, Slovenija je najviše napredovala što se tiče obrazovanja odraslog stanovništva.

SARADNJA KROZ "EPALE"

EPALE je evropska platforma namenjena profesionalcima u oblasti obrazovanja odraslih u Evropi. Osnovana je 2014. godine, a osnivač je Evropska komisija u okviru programa Erazmus plus koji podržava saradnju u oblasti obrazovanja, obuke mladih i sporta. Pomoćnik ministra prosvete Aleksandar Pajić naglasio je da su resorno ministarstvo i Vlada Srbije mnogo toga učinili prošle godine kako bi se Srbija priključila i postala članica EPALE mreža.

Zamenik direktora fondacije Tempus Sofija Dukić precizirala je da obrazovanje odraslih nije samo opismenjavanje, već je mnogo šira paradigma i oni koji su završili srednju školu ili fakultet imaju potrebu da se usavršavaju.

- Koncept celoživotnog učenja sve više dobija na značaju. Obrazovanje odraslih više ne sme da se posmatra samo kao funkcionalno opismenjavanje odraslih već treba da se radi o mnogo široj paradigmi koja obuhvata učenje u svim dobima života - pojasnila je Dukić.

S. P.

#Istraživanje

#Srbija

#škola

'