Projekat rehabilitacije Terazijskog tunela, jedne od najprometnijih saobraćajnica u glavnom gradu, radiće Geoput doo Beograd, rezultat je tendera koji su krajem prošle godine raspisali JP Putevi Beograda, a koji je nedavno završen.
Kako je navedeno u odluci o dodeli ugovora ova firma je jedina dostavila ponudu. Vrednost ugovora koji je sklopljen sa Geoputem je nešto manji od 42 miliona dinara sa PDV-om.
Predviđeno je da izabrani izvođač ispita postojeće stanje i izradi izveštaj o zatečenom stanju objekta sa tehničkom dokumentacijom za revitalizaciju (rekonstrukciju) objekta. Neophodno je i da se izradi i tehnička dokumentacija neophodna za ozakonjenje tunela.
- Za predmetni objekat nije izdata upotrebna dozvola. Usled zastarelosti dokumentacije neophodno je da se objekat ozakoni - istaknuto je u dokumentaciji koja je objavljenja krajem prošle godine.
Osnova za izradu celokupne dokumentacije je elaborat postojećeg stanja izrađen na osnovu pregleda tunela i utvrđivanje njegovog trenutnog stanja te konstatovanje istog tekstualnim opisima, grafičkom dokumentacijom, numeričkim dokaznicama nosivosti i upotrebljivosti, foto i video dokumentacijom, laboratorijskim i terenskim opitima. U dokumentaciji je naglašeno da je, ukoliko se elaboratom o proceni stanja objekta konstatuje da je stanje konstrukcije takvo da je neophodna rekonstrukcija objekta, potrebno izraditi Idejni projekat rekonstrukcije.
Terazijski tunel je saobraćajni tunel i jedna od najprometnijih saobraćajnica u Beogradu. Dugačak je oko 250 m, istočna ulazna tačka je na raskrsnici Dečanske i Nušićeve ulice, a zapadna predstavlja produžetak Brankove ulice.
Tunel predstavlja direktnu i najbližu vezu između centra Beograda i Brankovog mosta, odnosno Novog Beograda i Zemuna. Terazijski tunel su projektovali arhitekti Ljubomir Porfirović i Miloslav Vidaković, a zvanično je otvoren 4. decembra 1970. godine.