Meta, kompanija koja stoji iza Facebooka i Instagrama, od 16. decembra uvodi ogromnu promenu koja će direktno uticati na korisnike – svi razgovori sa njihovim Meta AI asistentom koristiće se za prikazivanje personalizovanih reklama i sadržaja.
Korisnici neće moći da isključe ovu opciju. Svaki put kada razgovaraju sa AI-jem o kupovini, putovanjima ili drugim interesovanjima, ti podaci će se koristiti za prilagođavanje reklama, “Reels” video-snimaka i preporuka na društvenim mrežama.
Čak i glasovne komande preko pametnih uređaja, poput Ray-Ban naočara sa Meta AI funkcijom, postaće novi izvor podataka za oglašavanje.
Ova praksa deo je strategije kojom Meta želi da poveže svoja ulaganja u veštačku inteligenciju sa najprofitabilnijim delom poslovanja – ciljanjem oglasa.
Iako se podaci navodno prikupljaju samo iz razgovora sa AI asistentom, korisnicima je uskraćena mogućnost da se u potpunosti isključe iz ovakvog sistema praćenja. Jedina uteha je to što se nova pravila ne odnose na one koji Meta AI ne koriste.
Promena najpre stiže korisnicima u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji, a notifikacije o aktivaciji nove funkcije počeće da se šalju od 7. oktobra.
Ovaj potez već izaziva burne reakcije zbog zabrinutosti za privatnost korisnika, a mnogi se pitaju – da li će AI uskoro znati o nama više nego što znamo mi sami?
Autor: Dalibor Stankov