AKTUELNO

Iako pri kupovini novog automobila izbor boje najčešće zavisi od ličnih afiniteta kupca ili o dostupnosti za isporuku, utiče i na cenu.

Pretraživač "iSeeCars" koji je analizirao cene polovnih vozila, dobio je iznenađujuće rezultate jer boja zaista utiče na cenu.

Tako automobil nakon tri godine gubi 33,1 odsto vrednosti u proseku. Ne i ako je žute boje jer će tada izgubiti tek 27 odsto. S druge strane, ako ste kupili automobil zlatne boje, on će nakon tri godine izgubiti 37,1 odsto vrednosti.

- Žuti automobili nisu baš uobičajeni, što može uticati na poželjnost i tendenciju boljeg držanja cene. Naša analiza je pokazala da žuti automobili najmanje gube na ceni i kod maloserijskih modela kao što su kabrioleti, ali i kod velikoserijskih SUV modela - komentarisao je rezultate Pong Li, šef "iSeeCars".

Prema studiji cenu dobro drže još i narandžasti i zeleni automobili.

Zanimljivo, oni sa žutima čine tek 1,2 odsto tržišta trogodišnjaka. Ali retkost zasigurno nije uzrok, jer najbrže na vrednosti gube zlatni, ljubičasti i bež, a njihov udeo je još manji, tek 0,7 odsto.

#Automobil

#Cena

#boja

'